תפריט

ממשקים ומפגשים

ביקור לקוח בשלהי הקורונה

היכרות

ארז מ ״אחים עיני״ יצר קשר דרך לקוח שלנו, והתעניין במערכת שתעזור לו לתכנן ולתפעל את משימות השילוח וההפצה בעסק, ארז הציג את ״אחים עיני״ בצורה מקצועית ומכובדת וסיפר שהיא חברה ותיקה עם מומחיות בתחום ניקוי שטיחים, כבר יותר משלושה דורות שהם מבצעים תיקון וניקוי שטיחים וריפודים בעבודת יד ובשילוב חומרים וצבעים טבעיים ומסורתיים, ממש כמו פעם.

הוא שמע דברים טובים על דליבר ומעוניין לחבר את המערכת הקיימת בעסק בממשק לטובת תכנון משימות על מפה, שיבוץ ותכנון מסלולים ושימוש באפליקציות לנהגים. לאחר בירור תהליך העבודה והצגה קצרה של המערכת החלטנו להתקדם ולהקים את החברה בדליבר, לפתח את הממשקים ולאפשר התנסות במערכת.

הזמנה לביקור

החברה החלה להתנסות, בינתיים ללא ממשק, ואז פנתה אלי ימית והזמינה אותי לפגישה עם ארז, כדי שנכיר, אני חשבתי, מה עכשיו נצא, ניסע ונבזבז חצי יום, יש קורונה, עדיף לעבוד על פיתוח ולהשקיע במערכת ועוד טיעונים שמשאירים אותי במשרד הנוח.

כהרגלי נמנעתי בנימוס, מהסיבות הרגילות שאני משתדל שלא להיפגש בזמן הקורונה ככל האפשר. ימית הייתה נחמדה ושחררה את נושא הפגישה.

מתממשקים

העברנו תיעוד של הממשקים (מסמך API) לעמוס מפתח המערכת התפעולית, ולאחר מספר התאמות פותח ממשק והופעל בין המערכות. בוצעו בדיקות והחברה התחילה לעבוד עם המערכת בצורה שוטפת.

ימית שוב פנתה אלי והזמינה אותי לפגישה, עם ארז ועמוס, לשמוע קצת על צורת העבודה ולהכיר קצת.

עכשיו כבר לא נעים לסרב, במיוחד שהתחסנתי לאחרונה, והם עובדים עם המערכת, וזו הפעם השנייה שמזמינים, אז קבענו לשעה נוחה לי בצהריים במשרדי החברה בלוד.

נוסעים ללוד

קמתי מוקדם (ב 10 (-: ) והתוכנית כזו, אסע ללוד לפגישה קצרה ב 12:30, משם לרמלה, נקח טייק אווי חומוס ונחזור הביתה לאכול ולהמשיך לעבוד. לא לבזבז זמן.

יצאתי לדרך וליד נתב״ג הנטוש פניתי ימינה לאזור התעשייה של לוד, הגעתי קצת לפני, את פני קיבלו בחיוך ימית ו״דור ההמשך״ שטייל לו בנחת על הרצפה והתחיל לבחון אותי, מסביב חפצי אמנות ורהיטים עתיקים, מכונות אריגה וחוטים צבעוניים, לצד עובדים מחייכים ושטיחים בכל הגוונים, נכנסתי למקום שהוא שילוב של מוזיאון , בית מלאכה ובית, הורדתי הילוך והתחלתי להרגע, ימית הובילה אותי לחדר של ארז כש״דור ההמשך״ בידיה.

נפגשים

פגשתי את ארז ועמוס חביבים ומסבירי פנים, לחצנו ידיים, התיישבתי בפינת השולחן, שוחחנו על תהליך העבודה והמערכת, על תכנון מסלול והתייחסות לחלונות זמן, על שיבוץ בממשק, שימוש בתגיות ועוד שיפורים שהיו רוצים לראות.

רשמתי מספר נקודות במחברת, ״דור ההמשך״ התקרב אלי יותר ויותר לבחון את המסכה שלי, והוציא אותי מריכוז מיותר שהייתי בו, לא עניינו אותו המסלולים שהמערכת יודעת לתכנן, או איך משבצים נהג, החלפנו חיוך וכיף קטן, והמשכנו בפגישה, לא ירדנו ליותר פרטים, את זה אפשר לעשות גם מרחוק.

סיור בממלכה

הפגישה זורמת בנעימות ולי אין דברים דחופים, אני כבר הבנתי שהתוכניות שלי ישתנו. ארז הציע לעשות לי סיור בממלכה שלו ונעניתי בשמחה.

התחלנו באזור הצביעה של החוטים מחומרים טבעיים ותבלינים צבעוניים מארצות רחוקות, מתכונים של חומרים שונים וכלים עתיקים לצביעה ואריגה, משם עברנו בין אולמות שונים של שחזור שטיחים, מכונות רחבות לשטיפה וניקוי, מצלמות לבקרת איכות ווילונות ענק תלויים ליבוש בגובה רב, בכל אולם עובדים נמרצים והכל עובד בתהליך מאורגן ומתכונן ומקצועיות מרשימה, ארז הסביר כל דבר בפירוט, הציג את המשפחה שייסדה את המקום, והתגאה בעבודה בתקן ISO, סיימנו באזור שמוכן למסירה ללקוח, שטיחים ארוזים להפצה במערכת השילוח - דליבר.

נפרדים

סיימנו את הסיור בסיבוב מעגלי דרך דלת צדדית, וחזרנו לאזור האוספים והעתיקות, שם הציגו לי את הנהלת החשבונות, שוחחנו קצת, ונפרדנו לשלום.

יצאתי מאזור התעשייה בלוד לכיוון רמלה ל״חומוס סאמר״, בעל הבית חאדר לא הסכים שאקח טייק אווי, והתעקש שאשב לאכול בשולחן בצד, ארוחה מסודרת.

ברכתי אותו על כך והתיישבתי לאכול את החומוס והסלט הטרי שהוכנו באותו הרגע, שחזרתי את המפגש המיוחד שהיה אצל ״אחים עיני״.

קפה וסיכום

חאדר הגיש לי קפה שחור, לסגור ארוחה כמו שצריך וסיפר על התעוררות של הלקוחות, האנשים יוצאים סוף סוף, וכמה הוא שמח שזה קורה, הודיתי לו וחשבתי על השעות האחרונות, הפסדתי 4 שעות במשרד אבל פגשתי אנשים טובים ומקצועיים, קיבלתי כוחות ורעיונות חדשים לקדם, ראיתי שוב שעסק שמנוהל נכון עם נשמה ומקצועיות מצליח לאורך זמן וצומח, והבנתי עוד על האחריות שיש לנו כלפי הלקוחות.

ממשקים בין אנשים לפני ממשקים בין מערכות.

מערכת דליבר לניהול מערך הפצה בעסקים פותחה כשירות בענן, כך שלקוח יוכל להתחיל לעבוד, ללא פגישה או שיחה איתנו, אנו מתכננים לעבוד מול לקוחות רבים, לא את כולם נבקר, ולא כולם ירצו שנבקר אותם, אבל כשפוגשים לקוח אנו מבינים טוב יותר מה התפקיד שלנו בתהליך, מי האנשים שעובדים איתנו, ואיך לעבוד יותר נכון, ולהשתפר.

תודה לארז וימית מ אחים עיני על האירוח.

הכותב הוא חיים לנקרי - מפתח מערכת דליבר.